Jag & bilar.. Ingen bra kombination..


Tecken efter tecken.. Allt tyder på att jag inte ska köra bil!
Det hela började för 2 månader sen när jag backade in med min lilla röda fård i mammas svarta citroen (sitt&träng)..
Min röda bil lämnade ett vackert märke på den svarta lacken.. Det har vi inte fixat ännu men jag kan ju lätt räkna med ett par tusenlappar..
Nästa incident. Det var för en månad sen när jag en kompis var på väg till jobbet. Vi körde av vägen och voltade med bilen så pass att den fick skrotas! Som tur var kom vi ut helskinnade båda två.
Häromdagen märkte pappa att min ljuddämpare var sönder eller den hade tydligen flera hål..
Så en ny sådan kostar väl nån tusenlapp..
Men som grädde på moset! Det var i förmiddags när jag var på väg hem från stan. Jag spelar ganska hög musik och är på hyfsat bra humör tack vare vädret! Men så kommer jag till svängstavägen och en aning försent upptäcker jag polisen som står med en fartkamera i handen.. Tydligen körde jag i 67 km/h när jag kom runt kröken.! 2400 kr fattigare kör jag hem minst 20 km/h under tillåten hastighet..
"Det är sånt som händer", sa mamma när hon fick se boten..
Shit happens right?? Nej, shit happens to ME!
Jag är så sjukt less på allt som har med bilar o göra nu.. Om jag bara hade varit snuskigt rik så hade jag anställt en chaufför..

Polisen önskade åtminstone att min dag skulle sluta bättre än vad den började..
Just nu ser det väl ganska ljust ut.. Vi vann iaf matchen med 6-1 och snart ska jag till Mija.!
Men först ska jag tröstäta lite kokostoppar..



För att finansiera alla mina utgifter borde jag kanske lämna tillbaka skorna jag köpte förra veckan..
Naee.. Det ska nog gå! :)



Kommentarer
Postat av: pojken

hahahaha. jag kan inget annat än skratta åt det du skrivit girl. Hoppas du inte hatar mig för det ;)



Lätt det bästa du skrivit :D

2009-04-26 @ 21:08:39
URL: http://herrbooson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0